Instrukce k přerovským trasám SOB Tour 2020

Ahoj všichni běhání chtivý. Připravila jsem vám průvodce přerovskými trasami. Kdo si věří, číst nemusí. Info vám určitě pomůže v navigaci neznámým terénem, protože mapa ne vždy sedí a navíc se zde dozvíte něco navíc, co z mapy nevyčtete. Přeji vám, ať se vám krásně běží, teď s přicházejícím podzimem je to zážitek. Eva

Trasa Přerovská Žebračka

Celá trasa v podstatě vede po naučné stezce Přerovským luhem, která má svoji značku – bílo-zelený čtverec (stejné jako orienťácká značka bílo-oranžová). Start na konci parkoviště, sbíháte mírně dolů a pěšina vás vede podél řeky Bečvy. Most přes Bečvu můžete podběhnout a nabíháte na asfalt. Ten naštěstí končí brzy a vy pokračujete po pěšině rovně dále. Až doběhnete na velkou louku, pokračujete pěšinou do protilehlého rohu. Vede vás vedení vysokého napětí zelenkavé barvy. Pod ním vbíháte do lesa. Tady začíná orienťácká pasáž – trochu bahýnko a voda. Je to pozůstatek rozvodnění řeky Bečvy z nedávné doby. Vody se nelekněte a přeběhněte, oběhnout to moc nejde. Postupem času to snad bude vysychat. Doběhnete k poli. Tady zahýbáte doleva směrem do lesa. Ještě před závorou zahněte doprava na pěšinu, která vede po kraji lesa celou dobu. Až doběhnete k silnici (pozor na auta, je tu docela provoz), nezatáčejte doprava na polní cestu (jak je značeno v mapě), ale šikmo vlevo je svatý obrázek a tam pokračuje pěšina dále lesem. Je to rozhodně krásnější cesta. Končí les a vbíháte do vesnice Lýsky. Tady POZOR, běžte šikmo vpravo. Musíte vběhnout na asfalt a přeběhnout most. Až za ním zatáčíte doleva (ulice Nad Struhou). A dál už si hlídejte značku naučné stezky a zároveň se napojí turistická modrá. Užijte si krásy podzimního lužního lesa. Za lesem bohužel vbíháte mezi zahrádky na zpevněnou cestu a dále kolem skateparku po asfaltu. Ještě nezapomeňte u retardérů zatočit doprava do parku Michalov. Průběh parkem si nastudujte z mapy, ať na konci trasy zbytečně nebloudíte. Stopky zastavte průběhem brány parku zpět u parkoviště. Doprovodu, který nemůže nebo nechce běžet, doporučuji návštěvu parku. Je tu několik dětských hřišť. Až otevřou hospody, tak výborně vaří v restauraci U Labutě. Do té doby nabízíme azyl u nás doma U Rybníka 12😊.

Trasa Přerovská rokle – Žernava

Zajímavé místo pravěkých vykopávek lovců mamutů nad Přerovem – Předmostím. Trasa nevede po žádné značce, proto buďte ve střehu. Z parkoviště start po asfaltové cestě na sever do Čekyně. Minete čekyňský zámeček a u kapličky zatáčíte doleva na polňačku. Dále obíháte chmelnici na vršku Žalkov, kterou máte stále po levici. Je tu příjemná cesta trávou. Jakmile se dostanete na jižní cíp chmelnice, musíte ještě zabočit doleva kolem chmelnice a vzápětí doprava na louku. Cestu chvilku neuvidíte, ale za horizontem, jak začnete sbíhat dolů se zase objeví. Dobíháte na asfalt, zatáčíte doprava a po asfaltu na konec kukuřičného pole. Tady odbočujete doleva na polňačku a začnete obíhat zprava lom Žernava. Držte se pořád pole po své pravé ruce, budete sbíhat, neodbočujte z cesty, doleva vede několik cest do lomu a jsou slepé. Doběhnete až dolů na asfalt. Tady zatáčíte prudce doleva, ale pozor až úplně spodní cestou okolo dřevěného plotu vbíháte mezi zahrádky. Míjíte hliněný dům s minizoo a vybíháte postupně nahoru. U vinice zatáčíte doprava na vyhlídku s křížkem. Teď se tady všude pasou ovce nebo kozy. Jsou ale za oplocením. Od křížku dolů hruškovou alejí do prostoru přerovského závodiště autokrosu. Lépe běžet dolů po louce a hrušně mít po levé ruce. Pokud poběžíte dolů po cestě (hrušně po pravé ruce), doběhnete dolů k bráně. Nelekněte se, je zavřená, ale branka vlevo jde otevřít. Dále po asfaltce vybíháte prudce nahoru k silnici. Na silnici zatáčíte doleva, přebíháte cestu a po 20m hned doprava na boční cestu. Hned jak skončí asfalt zatáčíte doleva (směrovka Na Popovický kopec) a vybíháte nahoru na louku. Jde o chráněnou louku s řadou zajímavých rostlin. Pod sněhem už nic neuvidíte. Teď se tu také pasou ovce. Ohradník je přestavitelný, tak jej případně musíte oběhnout. Přes louku vbíháte do lesa a tady už vás vede zelená turistická značka až do cíle.

Pro doprovod mám opět typ na výlet na Školní kopec, kde jsou přírodní atrakce pro děti a taky ohniště. Dá se tu rozdělat oheň a opékat špekáčky. Kdybyste se rozhodli přijet v nějaké skupině, tak mi dejte prosím vědět, ráda přijedu fandit nebo něco opéct. Dovezeme dřevo😊. Tuto trasu doporučuji běžet v podvečer, za dobré viditelnosti jsou zde krásné výhledy na Přerov, Moravskou bránu, Hostýnky, Drahany a dále.